Overslaan en naar de inhoud gaan

integratie en inburgering antwerpen
  • nl Nederlands
  • en English
  • fr Français
  • es Español
  • pl Polski
  • ar العربية
  • ro Română
navigatie
  • Home
  • Diensten
    • Corona
    • Nieuw in Antwerpen?
    • Nederlands
    • Kinderen
    • Vrije tijd
    • Vrijwilliger worden
    • Studeren
    • Werk
    • Testen
    • Omgaan met taal en diversiteit
    • Advies over vreemdelingenrecht
    • Sociaal tolken en vertalen
    • Vormingen
  • Over Atlas
    • Wat doet Atlas?
    • De teams van Atlas
    • Werken bij Atlas
    • Projecten
    • Veelgestelde vragen
    • Pers
    • Cijfers inburgering en Nederlands leren
  • Nieuws
  • Magazine
  • Agenda
  • Contact

You are here

  • Home
  • Corona
  • Ik heb een vraag over sociaal tolken.
Luister

Ik heb een vraag over sociaal tolken.

Kan ik een tolk op locatie aanvragen tijdens corona?

Ja, een tolk op locatie of videotolk aanvragen kan nog altijd via het webportaal.

Ik heb een tolk op locatie aangevraagd. Kan ik deze tolk via video laten werken?

Dit is soms mogelijk. Er zijn wel enkele voorwaarden:

  •  Je hebt een goede internetverbinding.
  • Je laptop of PC beschikt over een goede camera of een aparte webcam en microfoon.
  • Je hebt Google Chrome op je laptop of PC.
  • Atlas STV heeft voor jou een atlas account videotolken aangemaakt.
  • Je hebt je account geactiveerd met een eigen wachtwoord.
  • Je hebt een testgesprek gevoerd met een medewerker van Atlas STV.

Is een videotolkgesprek ook mogelijk als de klant niet fysiek bij mij aanwezig is?

Dit is soms mogelijk. Er zijn wel enkele voorwaarden:

  • Je hebt een goede internetverbinding.
  • Je laptop of PC beschikt over een goede camera of een aparte webcam en microfoon.
  • Je hebt Google Chrome op je laptop of PC.
  • Atlas STV heeft voor jou een atlas account videotolken aangemaakt.
  • Je hebt je account geactiveerd met een eigen wachtwoord.
  • Je hebt een testgesprek gevoerd met een medewerker van Atlas STV.

Ook de klant moet aan een aantal voorwaarden voldoen:

  • De klant heeft een goede internetverbinding.
  • De klant heeft een laptop, PC, tablet of iPad die beschikt over een goede camera of een aparte webcam en microfoon.
  • De klant heeft Google Chrome op zijn laptop of PC of de app Google Meet op zijn tablet of iPad.

Wil je gebruik maken van dit aanbod?

  • Mail naar atlas.stv@antwerpen.be  
  • Atlas STV bezorgt je de nodige instructies.
  • De instructies voor de klant zijn beschikbaar in verschillende talen.

Ik heb een tolk op locatie aangevraagd. Kan ik deze tolk via telefoon laten werken?

Atlas STV voorziet enkel videotolken of tolken op locatie.

Wil je een telefoontolk aanvragen? Bel naar 02 208 06 11 of kijk op integratie-inburgering.be/sociaal-tolken-en-vertalen.

Ik heb een tolk op locatie aangevraagd. Is deze opdracht automatisch geannuleerd?

Nee, de tolkopdrachten gaan door volgens de werkafspraken.

Wil je toch de opdracht annuleren? Dat kan via het webportaal.

Kan de tolk op locatie een telefonische boodschap voor mijn cliënt inspreken?

Nee, dat kan alleen met een telefoontolk.

Wil je een telefoontolk aanvragen? Bel naar 02 208 06 11 of kijk op integratie-inburgering.be/sociaal-tolken-en-vertalen.

Ik heb een tolk op locatie aangevraagd. Kan ik deze tolk een geschreven boodschap laten vertalen, om naar mijn cliënt te mailen?

Nee, tolken mogen geen geschreven boodschappen vertalen. Gebruik een invulsjabloon van www.vertaalbibliotheek.be.

Hoe kan ik de dienst Atlas sociaal tolken en vertalen contacteren?

  • Je kan Atlas STV bellen op 03 338 54 44 van 08:30 tot 17:00. Maandag gesloten van 10:00 tot 12:00.
  • Je kan Atlas STV mailen via atlas.stv@antwerpen.be. Wij beantwoorden je mail zo snel mogelijk.  
  • Je kan het webportaal raadplegen.

 

Bekijk deze pagina in:

  • English
  • Français
  • Español
  • Polski
  • العربية
  • Română
  • Contact
  • Wat doet Atlas?
  • Vacatures
  • FAQ
  • Pers
  • Sitemap
  • Privacy
  • Disclaimer

Schrijf je in op de nieuwsbrief

Schrijf je in op de nieuwsbrief

Kies nieuwsbrief
  • Volg ons

made by Rekall

atlas • integratie & inburgering Antwerpen
Carnotstraat 110 • 2060 Antwerpen
atlas@antwerpen.be • 03 338 70 11
www.atlas-antwerpen.be