Overslaan en naar de inhoud gaan

logo

Verstoorde werking bij Sociaal Tolken en Vertalen

Sociale tolken aan het werk.

Door de cyberaanval op de online systemen van Stad Antwerpen is de werking van de dienst Sociaal Tolken en Vertalen sinds 6 december 2022 verstoord. Momenteel weten we nog niet hoe lang dit zal duren. We vermoeden dat de dienstverlening in maart opnieuw normaal zal verlopen.

Wat betekent dit?

  • Inloggen op het webportaal van Atlas Sociaal Tolken en Vertalen is niet mogelijk
  • Je kan geen nieuwe tolk- of vertaalaanvraag indienen via het webportaal.
  • Je kan je lopende tolk- en vertaalaanvragen niet raadplegen.

We willen stap per stap nieuwe tolkaanvragen verwerken. Momenteel verwerken we alles handmatig, daardoor is het niet mogelijk om meteen voor elk soort gesprek opnieuw een tolk aan te vragen. We zullen in verschillende fases werken. We informeren je organisatie eens je opnieuw tolkaanvragen kan indienen.

Heb je een dringende vraag over een lopende tolk- of vertaalaanvraag?

  • Contacteer de dienst via 03 338 54 44 of via atlas.stv@antwerpen.be.
  • Vermeld het opdrachtnummer van je aanvraag. Je vindt dit terug in de titel van de bevestigingsmail.

Let op:

  • We verwerken geen nieuwe aanvragen per telefoon of per mail.
  • Contacteer ons bij annulaties. Zo kunnen we de tolk op tijd verwittigen.
  • Geplande tolkgesprekken gaan gewoon door.

Heb je een belangrijk of dringend gesprek?

  • Contacteer de dienst via 03 338 54 44 of via atlas.stv@antwerpen.be. We bekijken samen of het mogelijk is om toch een tolk aan te vragen voor je gesprek.
  • Gebruik indien mogelijk de Vlaamse Tolkentelefoon via 02 208 06 11. Je vindt meer informatie terug op hun website.
Deel